- יעוץ אישי וסדנאות
- מה ללמוד
- איפה ללמוד
- מהניסיון שלנו
- אודותינו
- יצירת קשר
מתלבט/ת?? מתלבטת?
להתאים לך לימודים זה המקצוע שלנו
בחר/י נושא להצגת פרטים נוספים
מה את/ה רוצה לעשות בחיים?
איזה מקצוע הכי מתאים לך? איזה עבודה תאפשר לך למצות את הכשרונות שלך, להגיע לרמת חיים רצויה וגם לקום בבוקר עם חיוך?
ראה/י פרטים נוספים על ההתמחות שלנו
מה כדאי לך ללמוד?
איזה מסלול לימודים לבחור? אילו נושאים ותחומים כדאי לשלב זה עם זה? האם יש לך מידע על אפשרויות הלימודים הקיימות? מה מרוויחים מהלימודים?
לרשותך מידע לעזרה
איפה תלמד/י מה שמתאים לך?
באיזה מוסד אקדמי לבחור? אוניברסיטה? מכללה? מהם תנאי הקבלה? האם צריך להשלים בגרות? ללמוד במכינה? האם כדאי לגשת לפסיכומטרי? האם לשפר את יכולות הלמידה לפני הלימודים באוניברסיטה?
לרשימת מוסדות, אתרים וקורסים
איך לבחור?
איך תחליט מבין כל האפשרויות מה מתאים לך? איך למצוא את המקצוע שגם יעשה לך את העבודה?
בוא/י ונמצא יחד את המקצוע המתאים לך
יצירת קשר ליעוץ
לוח הודעות: |
תהליכי יעוץ שעברו מתייעצים אצלנו
השמות שונו ופרטים מזהים אחרים הוסרו
|
הצורך בשינוי הגיע אחרי הרבה שנים באותה חברה בלהה הגיעה ליעוץ לאחר שבמשך כ 12 שנה עבדה כמנהלת משרד בחברה למוצרי צריכה. היא הרגישה שהתקדמה במשך השנים, מפקידה זוטרה לניהול כל פעילות המשרד, קשרים עם לקוחות וספקים, תאום לו"ז השותפים וסמכות על פקידה נוספת. אולם בלהה הרגישה שבתפקיד זה אין היא ממצה את עצמה וכי "הגיע הזמן לעשות יותר מזה". באבחון הוברר כי לבלהה כישורים טובים בתחום יחסי האנוש ונטיה לעסוק במקצועות הקשורים במדעי ההתנהגות. לבלהה המלצנו ללמוד לתואר במדעי ההתנהגות כבסיס לעיסוק ברווחת עובדים בארגון, משאבי אנוש ויעוץ ארגוני. כיום בלהה מסיימת תואר ראשון במדעי ההתנהגות, לאחר שהתקבלה ללימודים על סמך תעודת הבגרות שהיתה לה (ללא צורך בבחינה הפסיכומטרית, מעל גיל 30). |
לצאת לעצמאות נורית עבדה במשך 14 שנה בחברת יבוא של מוצרי צריכה. בשנים האחרונות החלה לשמוע הרצאות וקורסים בתולדות האמנות באוניברסיטת תל אביב ומצאה שהיא נמשכת יותר ויותר לעולם האמנות. בינתיים היא גם הרגישה שהעבודה בחברת היבוא "מיצתה את עצמה" והחלה להתלבט לגבי שינוי אפשרי. נורית הגיעה אלינו כשהרצון שלה הוא להחליף דבר טוב ב"טוב יותר". השאלה היתה, איזה שינוי לעשות? האם לקחת "פסק זמן" וללמוד או למצוא עיסוק שבו תוכל להשתלב במהירות על סמך הידע הקיים שלה? (תעודת בגרות, קורסים בתולדות האמנות, ידע והתמצאות בחפצי אמנות ובכלי בית ונוי ורצון לפתוח עסק עצמאי). בעקבות תהליך קבלת החלטות המלצנו לנורית לשלב בין כל הנטיות והידע הרב שצברה במשך השנים, להקים עסק עצמאי, גלריה לחפצי אמנות וכלי בית יוקרתיים. בימים אלו היא שוקדת על יצירת הקולקציה הראשונה לגלריה. |
לעזוב חברה משפחתית עינת הגיעה אלינו לאחר נסיון רב בחברה לניהול פיננסי, שבה אביה היה אחד השותפים. עינת תארה את הרקע להשתלבותה בעבודה כתהליך טבעי שבו החלה עוד בגיל הנעורים. אחד היתרונות הבולטים בעבודתה של עינת היה החופש להתקדם ולהתפתח תוך התנסות בכל העבודות שהיו בחברה. אולם, לאחר כ-5 שנות עבודה הרגישה עינת שהיא זקוקה לשינוי. גם העמדה הסמכותית אליה הגיעה, להיות אחראית על צוות גדול בן עשרות עובדים, לא נתנה לה יותר את הסיפוק לו ציפתה מהעבודה. בתהליך האבחון הוברר כי לעינת כישורים בתחום העיצוב ונטיה ליצירתיות, שעד אז כמעט ולא באו לידי ביטוי. לעינת גם כישורים טובים בתקשורת בין אישית ונטיה לשיווק. השילוב בין כל הנטיות הללו הוביל להמלצה על עיצוב פנים ואדריכלות, מקצוע אותו עינת לומדת עתה. |
אחרי שהגוזלים עזבו את הקן גם אמא רוצה להתפתח אירית היתה עקרת בית מאז שנישאה. בעלה ושלושת ילדיה זכו למלוא תשומת הלב ולטיפוח מתמיד. אולם, עם התבגרותם הרגישה אירית שאין די בטיפוח המשפחה והבית. היא הרגישה שהגיע הזמן להגשים את עצמה מבחינה מקצועית. הפניה אלינו היתה מלווה בבטחון, מצד אחד, שזה הדבר הנכון לעשות, לברר במה מתאים לה לעסוק, ומאידך, בהיסוסים לגבי התנהלות הבית בזמן הלימודים וההכשרה המקצועית. באבחון עלה כי אירית ניחנה בכישורים תקשורתיים ושיווקיים והומלץ לה להכשיר עצמה למקצועות השיווק והמכירות. הנושא של התארגנות הילדים וניהול הבית טופל תוך גיוס עזרה מחוץ לבית. כיום אירית מרוצה מהצעד הגדול שעשתה, היא לומדת במכינה לקראת תואר במינהל עסקים עם התמחות בשיווק ומרגישה שסוף סוף היא בדרך להגשמה עצמית. |
|
מה קורה אם "אני לא יודע בכלל מה לעשות" יובל הגיע אלינו כשבפיו הצהרה: "אין לי מושג מה ללמוד. לבד לא הצלחתי להגיע למסקנה מה ללמוד”. אצלנו הוא עבר אבחון מקיף, שמטרתו היתה לערוך מיפוי של היכולות, הכישורים וההעדפות שלו, כדי להסיק אילו מקצועות יתאימו לו ביותר. בתהליך האבחון התברר כי אצל יובל יש דומיננטיות לכיוון של מקצועות שבהם הוא נדרש לכישורים של אנליזה (ניתוח) ותכנון, תוך חתירה לקראת תוצאות ברורות. כמו כן, נטיה לארגון וניהול. ליובל הוצעו מספר מקצועות המתאימים גם לרקע שלו במתמטיקה ובפיסיקה ומשיכתו למקצועות המדעיים והריאליים. יובל סיים את התהליך לאחר שבחר בכלכלה וניהול על פני מקצועות הנדסיים כמו הנדסת חשמל ואלקטרוניקה. כיום יובל לומד כלכלה ומינהל עסקים באוניברסיטה. |
איך להחליט בין הרבה אפשרויות נטע הגיעה לאבחון לאחר שהתקשתה להחליט בין תחומי עיסוק רבים, שעניינו אותה. בין היתר היא התעניינה בכל הקשור לבניית אתרים באינטרנט, כמו כן חשבה על עיסוק בתחום המלונאות או מסעדנות. נושא שלישי שעניין אותה היה הפקת ארועים. יחד עם זאת, רצתה "ללמוד לתואר". באבחון התברר שאמנם נטע, כמו מתיעצים רבים אחרים, נהנית משילוב של כישורים והתעניינות במספר נושאים. היא מאוד תקשורתית וחשוב לה להעביר מסרים לחברה, והיא גם יצירתית ומעדיפה לעבוד בעבודות דינמיות ומגוונות. לנטע המלצנו על מקצועות שבהם תבטא את נטיותיה להעברת מסרים, היצירתיות שלה ורצונה בעיסוק דינמי ומגוון. נטע החליטה על לימודי תקשורת עם התמחות בשיווק ופרסום. כיום היא לומדת לתואר ראשון בתקשורת במכללה. |
מה עושים עם מגבלות לימודיות? רוית הגיעה ליעוץ ולהכוונה מקצועית עם "מטען" של בגרות מלאה בציון ממוצע נמוך ותחושה של חרדה מהצורך להתמודד במבחן הפסיכומטרי. עצם הלימוד לתואר נתפס בעיניה ככורח "זאת חובה שצריכים לעשות אותה, כי זה מה שמקובל בחברה". בתהליך האבחון הבהרנו כי גם לימודים כ"הכרח" חברתי יכולים להיות מעניינים ומהנים, והמלצנו, כהמלצה כללית, לרכוש הרגלי למידה נכונים, "אסטרטגיות למידה" שיקלו עליה את ההתמודדות עם חומרי הלימוד באוניברסיטה או במכללה. באבחון הוברר כי רוית נמשכת למקצועות הכוללים עבודה במסגרת של חוקים וכללים קבועים, שיגרה ורמה גבוהה של וודאות. המלצנו לרוית על מקצועות שבהם תוכל לעבוד במסגרת של כללים ברורים כמו חשבונאות ויעוץ מס. רוית החליטה על המטרה והדרך אליה. כיום רוית לומדת במכללה לתואר בחשבונאות, לאחר שרכשה בתחילת הדרך אסטרטגיות ללמידה יעילה. |
איך לבחור תחום עיסוק אחד עודד הגיע ליעוץ לאחר שהתלבט בין לימודי כלכלה וניהול לבין אלקטרוניקה. הוא התוודע לתחום של חשמל ואלקטרוניקה בבית הספר התיכון, ובמהלך שירותו הצבאי החל להתעניין בתחומים נוספים כגון מדעי החיים (ביולוגיה) וכלכלה. לכן, ההתלבטות שלו היתה האם להמשיך בכיוון שהיה לו בעבר, האלקטרוניקה, או לבחור באחד מהתחומים האחרים. בתהליך האבחון הוברר כי לעודד מתאימים מקצועות הקשורים במכירות, ביצירת רווחים ובעסקים. המלצתנו לעודד היתה ללמוד תואר בכלכלה ומינהל עסקים ולהתמחות בשיווק או ביעוץ השקעות. כיום עודד מבצע את אשר החליט והוא לומד לתואר ראשון במינהל עסקים ומתכנן ללמוד יעוץ השקעות וניהול תיקי השקעות עם תום לימודיו. |
|
שיפור מיומנויות למידה לפני תחילת הלימודים טלי החלה ללמוד לתואר ראשון בפסיכולוגיה וסוציולוגיה. בתיכון למדה במגמה מורחבת ביולוגית-כימית. עם תחילת הלימודים באוניברסיטה התברר לה כי כמויות החומר שהיא צריכה לקרוא ולהפנים "גדולות עליה", במיוחד קורסי ה"מבואות" המקיפים תיאוריות רבות ומגוון חדש ורב של מושגים. טלי הגיעה אלינו כדי לקבל את הכלים ללימודה ממוקדת ויעילה, כלים שבאמצעותם תוכל להתמודד עם עומס החומר. טלי השתתפה במספר מפגשים בהם למדה כיצד לאתר את הרעיונות המרכזיים בטקסט, כיצד לסכם ולארגן את החומר, וכיצד להכין עבודות ולהתכונן לבחינות. כיום טלי מסיימת בהצלחה שנת לימודים ראשונה באוניברסיטה. היא אומרת "ללא מיומנויות הלמידה שרכשתי לא הייתי מסוגלת לעבור בהצלחה את המבואות. במיומנויות אלו אני משתמשת ללימוד כל הקורסים". |
שיפור היכולות המילוליות לסטודנט במקצועות טכנולוגיים נועם למד בעבר בבית ספר תיכון טכנולוגי, במגמת אדריכלות ובנין. כבר בלימודיו בתיכון הבחין בפער שהיה לו בין היכולות הגבוהות במקצועות הטכניים ובין היכולות והביצועים הנמוכים יותר במקצועות ההומניים. הקושי שלו היה להתמודד עם לימוד של חומר עיוני רב ועם הלחץ לקראת הבחינות. עם תחילת לימודיו בבית ספר להנדסאים הגיע אלינו כדי לטפל בשני הצרכים הללו. בקורס מיומנויות למידה רכש נועם את הכלים להתמודד בהצלחה בחומר העיוני. כמו כן רכש הרגלי התארגנות והתכוננות לקראת הבחינות, תיפקוד נכון בזמן הבחינות תוך הפחתת חרדות. נועם הגיש כבר את פרויקט הגמר שלו. |
איך לקרוא דו”ח ועוד אחד ועוד...וגם להספיק לחיות סמי הוא עובד בכיר בחברה ציבורית גדולה. לתפקידו הגיע תוך התמדה במערכת, והשקעה רבה לאורך השנים: "תמיד נשארתי שעות ארוכות לתוך הלילה כדי לקרוא דו"חות עבי כרס שהיו נחוצים לעבודתי". הוא הגיע אלינו כדי ללמוד "איך להתמודד עם הכמויות האדירות של המידע" אותו היה צריך לעבד לקראת ישיבות ודיונים בתחומי אחריותו. תחילה הבהרנו מהם הרגלי הלמידה הקיימים שלו, ואחר כך הצענו שינויים שיוכל לאמץ כדי לשפר את התמודדותו עם החומר. בתהליך היישום והבקרה שארך מספר שבועות התוודה סמי "הלוואי והייתי מגיע אליכם קודם". |
שנהר: יעוץ והכוונת לימודים, תכנון קריירה , אסטרטגיות למידה, קורסים והרצאות